zaterdag 24 juli 2010

Hypotheekklant is meest tevreden over Rabobank en assurantie-intermediair

zaterdag 24 juli 2010
De Nederlandse hypotheekklant is het meest te spreken over de Rabobank en het assurantie-intermediair. Deze twee worden met een 7,6 gewaardeerd, zo blijkt uit onderzoek onder 1.043 hypotheekafsluiters en 529 hypotheekoriënteerders van TNS Nipo. Starters zijn over het algemeen iets onzekerder over het afsluiten van een hypotheek. Zij willen meer informatie, bezoeken meer bemiddelaars en informeren vaker bij vrienden.

Een doorsnee hypotheekklant bezoekt twee bemiddelaars en vraag hen informatie of een offerte. 17% van de hypotheekklanten raadpleegt vier of meer bemiddelaars. De klant wordt voorgelicht over de voors en tegens van de hypotheekmogelijkheden. Gemiddeld worden vervolgens drie adviesgesprekken gevoerd en twee definitieve offertes aangevraagd. Adriaan Eecen van TNS-Nipo vindt dat de klant snel klaar is met de oriëntatie. `Dit betekent dat de consument vrij zeker al weet wie hij als bemiddelaar zal inschakelen. Als bemiddelaar moet je top of mind zijn bij de toekomstige klant. Je kunt dus niet bezuinigen op hypotheekreclame.`

De Rabobank en de assurantiekantoren scoren zo hoog omdat de (Rabobank)kantoren door hun structuur redelijk zelfstandig functioneren en worden minder gehinderd door interne reorganisaties, aldus Eecen. Na de Rabobank scoort de eerstvolgende bank slechts een 6,4.



[bron:tns-nipo.com]


0 reacties:

Een reactie posten